Briefadres

Heeft u geen woonadres? Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland verblijft of omdat u in een zorginstelling of gevangenis verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente. Dat doet u persoonlijk in het gemeentehuis.

Maak hiervoor een afspraak, bel telefoon (026) 31 79 911

Wat u moet weten

  • U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland. Het hoeft niet in de gemeente te zijn waar u woont. Het kan bijvoorbeeld het adres van een familielid, vriend of kennis zijn in een andere gemeente in Nederland
  • De bewoner van uw briefadres moet schriftelijk toestemming geven
  • De bewoner van uw briefadres moet ervoor zorgen dat u uw post krijgt
  • Uw briefadres moet een officieel adres zijn uit de Basisregistratie Personen (BRP)
  • Als u zelf geen briefadres kunt aanvragen, dan kunt u hiervoor een familielid of curator vragen. U moet diegene dan machtigen
  • Verblijft u in een zorginstelling of huis van bewaring? Vraag daar om een aanvraagformulier. Stuur het ingevulde aanvraagformulier en deze documenten op naar:
  • De gemeente Westervoort heeft nadere regels voor het aanvragen van briefadres.

Gemeente Westervoort
Postbus 40
6930 AA Westervoort

Antwoord van de gemeente

De gemeente onderzoekt of u inderdaad geen woonadres hebt. Als de gemeente uw aanvraag goedkeurt, schrijft zij u in op het briefadres. U krijgt hierover een brief van de gemeente.

Juiste aangifte

Het doorgeven van een verhuizing met onjuiste gegevens kan gezien worden als een overtreding van de verplichting tot het doen van aangifte zoals bedoeld in de Wet basisregistratie personen (Wet BRP). Deze overtreding kan beboet worden met een bestuurlijke boete van maximaal € 325 (artikel 4.17 Wet basisregistratie personen).

 

Meenemen

  • Kopie van het identiteitsbewijs van de bewoner van uw briefadres en van uzelf
  • Als u voor een ander aanvraagt: de machtiging

Kosten

Geen