Betalen gemeentelijke belastingen

U kunt de gemeentelijke belasting automatisch betalen. Het bedrag wordt dan afgeschreven in maximaal 10 termijnen. Elke maand een gelijk deel. Dit heet ook wel automatische incasso. U moet de gemeente wel machtigen om de bedragen automatisch van uw rekening af te schrijven. U kunt hier online automatische incasso aanvragen, stoppen of uw bankrekeningnummer veranderen.

Goed om te weten

  • Voor automatisch betalen betaalt u geen extra kosten.
  • De belasting wordt in maximaal 10 termijnen geïncasseerd.
  • U betaalt elke maand een gelijk deel van de belasting die u moet betalen. Het laatste deel 10 maanden na de dagtekening van de aanslag.
  • Bedragen tot € 125,00 en bedragen boven € 2500,00 worden in één keer afgeschreven op de vervaldatum van de aanslag.
  • Het bedrag wordt afgeschreven op de laatste werkdag van de maand.
  • Zorg ervoor dat er voldoende saldo op uw bankrekening staat.
  • Automatisch betalen loopt normaal gesproken gewoon door. Het volgende jaar betaalt u uw aanslag dan weer automatisch.
  • U kunt elke automatische afschrijving laten terugboeken. Kijk op uw internetbankieren of neem contact op met uw bank. Na 3 keer terugboeken wordt de automatische incasso stopgezet.
  • U kunt automatisch betalen op elk moment stopzetten. U hoeft niet uit te leggen waarom. U regelt dit online via hetzelfde formulier als waarmee u de automatische incasso aanvraagt.
  • Wilt u niet automatisch betalen? Dan betaalt u de belasting uiterlijk op de vervaldatum.
  • Voor vragen kunt u bellen met het Klant Contact Centrum via (026) 317 99 11.

Bankrekeningnummer veranderen

Wilt u een andere bankrekening gebruiken voor automatisch betalen? U regelt dit online via hetzelfde formulier als waarmee u de automatische incasso aanvraagt.

Betalingsregeling

  • Heeft u tijdelijk onvoldoende geld? En komt u niet in aanmerking voor kwijtschelding? Probeer dan eerst de belasting automatisch te betalen. Lukt dat niet? Dan kunt u een betalingsregeling aanvragen.
  • U kunt hier online een betalingsregeling aanvragen.
  • U kunt hiervoor ook mailen naar: invordering@1stroom.nl.

Afspraak maken

U bent welkom in het gemeentehuis. Wij helpen u graag goed. Daarom werken wij alleen op afspraak.

Het gemeentehuis is dagelijks geopend en dit zijn de openingstijden:

maandag 8.00 - 12.00 uur
dinsdag 8.00 - 12.00 uur
woensdag 8.00 - 16.00 uur
donderdag 8.00 - 12.00 uur
vrijdag 8.00 - 12.00 uur

 

Hiernaast op de maandagavond, in de oneven weken, van 18.00 - 20.00 uur.

Neem contact met ons op

Heeft u een vraag of opmerking? Vul het contactformulier in.

Bereikbaarheid via telefoon en WhatsApp

maandag t/m donderdag 8.00 - 16.00 uur
vrijdag 8.00 - 12.30 uur
   
Telefoon: (026) 317 99 11
WhatsApp: (06) 31 96 14 83

Bezoekadres

Dorpsplein 1
6931 CZ Westervoort

Postadres

Postbus 40
6930 AA Westervoort

E-mailadres

gemeente@westervoort.nl

Telefoonnummer 

(026) 317 99 11

Blijf op de hoogte en volg ons online