Important message

In verband met de maatregelen rondom het coronavirus gelden voorlopig aangepaste openingstijden voor de balie in het gemeentehuis:
Het gemeentehuis is dagelijks geopend van 8.00 - 12.00 uur. En op maandagavond in de oneven weken van 18.00 – 20.00 uur.
Voor telefonie en sociale media zijn we geopend van ma - do van 8.00 – 16.00 uur en vrij van 8.00 – 12.30 uur.

Adresonderzoek

Goed om te weten

Adresonderzoek aanvragen

U kunt het adresonderzoek online aanvragen. De gemeente zoekt dan uit waar deze persoon is gebleven en past de basisregistratie personen (BRP) aan. Het onderzoek duurt tussen de 10 en 12 weken. In sommige gevallen kan het langer duren.

In het kort

Tijdens een adresonderzoek controleren we of de persoon nog steeds woont op het adres waar hij of zij mee ingeschreven staat. Dit kan telefonisch, per e-mail, per aangetekend post en/of via een huisbezoek zijn.

Als we de persoon hebben bereikt, vragen we om alsnog de verhuizing door te geven. Of om informatie op te sturen waaruit blijkt dat uw inschrijving op het adres wel klopt.

Als de persoon geen of onvoldoende informatie aanlevert, wijzigt de gemeente de inschrijving in de BRP. Als iemand niet goed staat ingeschreven, kan er door de gemeente een boete worden opgelegd.

Het starten van een adresonderzoek is gratis.