venture iconInkoop en aanbesteden

Inkoopbeleid en inkoopvoorwaarden, kansen voor (regionale) ondernemers.

Inkoopbeleid- en voorwaarden

Gemeenten kopen goederen en dienstverlening in. Op een goede manier inkopen is belangrijk voor gemeenten. Een goede kwaliteit voor een goede prijs. En leveranciers leveren een belangrijke bijdrage aan een duurzame samenleving. Dat noemen we maatschappelijk verantwoord inkopen.

De gemeenten Westervoort,  Duiven en Zevenaar en de Regionale Sociale Dienst werken samen op het gebied van inkoop en aanbesteden. Zij bundelen inkoopkracht en delen kennis en ervaring. Daarom hebben zij één beleid voor inkopen en aanbesteden en gebruiken zij dezelfde algemene inkoopvoorwaarden. Zij worden hierbij ondersteund door de inkoopadviseurs van het Regionaal ICT en Inkoop Dienstencentrum de Liemers (RID de Liemers).

Het Liemerse inkoopbeleid en -voorwaarden zijn te downloaden vanaf de website inkoopapp-deliemers onder het kopje “inkoopdocumenten”.

Kansen voor (regionale) ondernemers – Inkoopapp de Liemers

Op de website inkoopapp-deliemers kunnen (regionale) ondernemers zich presenteren en aangeven in aanmerking te willen komen voor inkoopopdrachten. Gemeentelijke inkopers gebruiken de website bij het aanvragen van offertes.

 De voordelen van registreren van uw bedrijf zijn:

  • Het vergroot de vindbaarheid van uw bedrijf voor de Liemerse gemeenten.
  • Het vergroot de kans om uitgenodigd te worden voor een inkoopopdracht.
  • U vult zelf uw gegevens in en kunt deze zelf ook weer aanpassen.
  • U kunt op de website andere (regionale) ondernemers vinden.

Sociale voorwaarden

De gemeenten Duiven, Westervoort, Zevenaar en RSD de Liemers maken gebruik van sociale voorwaarden bij aanbestedingen. We hebben de ambitie zoveel mogelijk mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te helpen. Dit realiseren we samen met werkgevers. Een win/win situatie, want het opnemen van sociale voorwaarden bij aanbestedingen heeft niet alleen effect op (potentiële) werknemers.

Wanneer een werkgever een percentage van de opdrachtsom of een afgesproken bedrag invult door middel van social return on investment (SROI), mag hij dat bedrag van zijn SROI-verplichting aftrekken. Om inkopers, contractbeheerders en werkgevers hierbij te ondersteunen heeft RSD de Liemers samen met de andere gemeenten in Midden-Gelderland (Arnhem, Lingewaard, Rheden, Rozendaal en Overbetuwe) een Steunpunt SROI.

Afspraak maken

U bent welkom in het gemeentehuis. Wij helpen u graag goed. Daarom werken wij alleen op afspraak.

Het gemeentehuis is dagelijks geopend en dit zijn de openingstijden:

maandag 8.00 - 12.00 uur
dinsdag 8.00 - 12.00 uur
woensdag 8.00 - 16.00 uur
donderdag 8.00 - 12.00 uur
vrijdag 8.00 - 12.00 uur
 
Hiernaast op de maandagavond, in de oneven weken, van 18.00 - 20.00 uur.

Neem contact met ons op

Heeft u een vraag of opmerking? Vul het contactformulier in.

Bereikbaarheid KlantContactCentrum

maandag t/m donderdag 8.00 - 16.00 uur
vrijdag 8.00 - 12.30 uur
   
Telefoon: (026) 317 99 11
WhatsApp: (06) 31 96 14 83

 Bereikbaarheid Sociaal Loket

maandag t/m vrijdag 8.30 – 12.30 uur

Bezoekadres

Dorpsplein 1
6931 CZ Westervoort

Postadres

Postbus 40
6930 AA Westervoort

E-mailadres

gemeente@westervoort.nl

Telefoonnummer 

(026) 317 99 11

Blijf op de hoogte en volg ons online