Important message

In verband met de maatregelen rondom het coronavirus gelden in elk geval tot 1 september 2020 aangepaste openingstijden voor de balie in het gemeentehuis:
Het gemeentehuis is dagelijks geopend van 8.00 - 12.00 uur.
Voor telefonie en sociale media zijn we van ma - do geopend van 8.00 – 16.00 uur en vrij van 8.00 – 12.30 uur.

Container aanvragen, kapot, kwijt of omruilen?

Container aanvragen, kapot of kwijt?
Wilt u een grotere of kleinere container? 
(Onder- of bovengrondse) container kapot?    

Goed om te weten

Uw restafvalcontainer is voorzien van een chip. Op het moment dat uw container door het inzamelvoertuig wordt geleegd, registreert de chip dit. Deze registratie bepaalt aan het einde van het jaar de hoogte van uw rekening: hoe vaker de container wordt geleegd, hoe hoger de rekening is die u krijgt. Het is dus voordeliger om te wachten tot de container vol zit.

  • U betaalt niet per kilo, maar per keer dat u de container laat legen of de trommel van de onder- of bovengrondse container opent.
  • Storing aan de onder- of bovengrondse container? Meld dit dan direct via inzamelwijzer.suez.nl.
  • U betaalt niet voor het legen van de GFT-container.
  • De containers horen bij uw woning en blijven daar achter als u gaat verhuizen.
  • Maakt u gebruik van een onder- of bovengrondse container? Dan betaalt u per keer dat u de trommel van de onder- of bovengrondse container open doet. Er past maximaal 1 volle vuilniszak van 60 liter per keer in de trommel van de container. U opent de container met de afvalpas.

Containers omwisselen of aanvragen

U kunt uw container omruilen als u een kleinere of grotere container wilt hebben. Ruilen is niet gratis. Bij verhuizingen is het omruilen van containers wel gratis.
Regel dit via inzamelwijzer.suez.nl.